Eker Advies

Dat de administratie veel handelingen vergde, was Erik Kolsteren, directeur-eigenaar van Eker Advies in Breda een doorn in het oog. Daarom wilde hij de boekhouding digitaliseren. Cijfer10 bood met Yuki de ideale oplossing.

Eker Advies

“Dit hadden we eerder moeten doen!”

Eker Advies,
Erik Kolsteren

Gebruiksgemak

Facturen inscannen, doorsturen en pas ver in het nieuwe jaar het jaarverslag van het vorige jaar ontvangen: Erik Kolsteren wilde de boekhouding sneller en efficiënter laten verlopen. “Daarom zijn we een jaar of drie geleden overgestapt naar Cijfer10. Dat hebben we aan het einde van het boekjaar gedaan, wat mij betreft het ideale moment. De overstap verliep goed. Natuurlijk is het wel even wennen, het is in feite een leersituatie. Niet elke factuur werd na inscannen bijvoorbeeld meteen herkend. Maar uiteindelijk raak je ingespeeld op Yuki en herkent Yuki ook meer zelf. Na verloop van tijd gaat dan bijna alles automatisch.”

Betaallijst

“Wat ik heel handig vind aan Yuki zijn de koppelingen met banken en andere applicaties. Bovendien krijg je een uniek factuuradres, zodat leveranciers hun facturen rechtstreeks naar Yuki kunnen mailen. Alles komt in een overzichtelijke betaallijst terecht en de betaling kun je vervolgens met één druk op de knop regelen. Heel eenvoudig dus. Wat ik nog wel graag zou willen zien, is een koppeling met mijn CRM. Maar dat is zo branchespecifiek dat ik ook wel begrijp dat die koppeling er niet is.”

Overzicht

“Een ander groot voordeel van Yuki is het overzicht dat het biedt. In combinatie met Vision Planner heb je realtime inzicht in hoe de financiën van je onderneming ervoor staan en kun je de resultaten vergelijken met dezelfde periode in voorgaande jaren. Bovendien hoef je niet meer een half jaar op je jaarrekening te wachten: op 31 december weet ik hoe het voorgaande jaar is geweest. Dat inzicht helpt bij het nemen van zakelijke besluiten en is dus heel waardevol.”

Tijd en geld besparen

“Als je iets kunt automatiseren, moet je dat wat mij betreft altijd doen. Het scheelt namelijk tijd en geld. In dit geval schat ik in dat werken met de software van Cijfer10 mij per maand drie of vier uur tijd bespaart. Het duurde natuurlijk wel even om aan het systeem te wennen, maar toen dat eenmaal het geval was, dacht ik: dit hadden we veel eerder moeten doen. Ik zou het dan ook elke ondernemer aanraden die vindt dat hij of zij te veel tijd kwijt is aan de administratie.”