Automatiseren
“Ons voormalige accountants- en administratiekantoor was niet erg geautomatiseerd en ik had soms het idee dat alles nogal houtje-touwtje geregeld was. Veel zaken gingen nog op papier en ik wilde graag meer automatisering. Daarom ging ik online op zoek naar een kantoor dat dit kon bieden en zowel de administratie als onze jaarrekeningen en belastingaangiftes kon regelen. In mijn zoektocht stuitte ik op Yuki en Cijfer10 en na een paar gesprekken met Richard Schouten zijn we overgestapt.”
Goede ondersteuning
Half 2017 stapten de twee tandartspraktijken over. “We hebben ervoor gekozen om ook met terugwerkende kracht de eerste helft van de administratie over 2017 in Yuki te zetten, zodat alles voor dat jaar compleet was. De overstap verliep prima. Dat komt ook door de goede ondersteuning van uit Cijfer10 en onze contactpersoon Janneke en Charlotte Als ik een vraag had, kon ik bij haar terecht – en dat is nog steeds het geval. Ik word altijd snel geholpen en dat is prettig.”
Koppelingen
Een groot voordeel van Yuki is het feit dat er koppelingen met leveranciers in zitten. “Zo komen bijvoorbeeld onze facturen van Vodafone er automatisch in. In principe kun je facturen ook allemaal tegelijk betalen in één betaalopdracht, maar dat vind ik niet overzichtelijk omdat ik ook in de bankomgeving graag losse bedragen en facturen terug wil kunnen vinden. Richard vertelde laatst dat dat wel mogelijk is, dus misschien gaan we dat alsnog doen.”
Overzicht
Dankzij Yuki heeft Jos altijd up-to-date overzicht van de financiële situatie. “Dat is nog een groot voordeel van administratie en accountancy bij één partij: ik hoef niet maanden te wachten op het jaarverslag. Bovendien heb ik altijd actueel inzicht in de financiën, dat is fijn. En als een collega een vraag heeft over bijvoorbeeld een bestelling kan ik de factuur er meteen bij zoeken. Voorheen moest ik door mappen bladeren en dan kijken of er een stempel ‘voldaan’ op stond, dat gaat nu een heel stuk gemakkelijker.”
Drie praktijken, drie administraties
Onlangs heeft het bedrijf een tweede tandartspraktijk geopend en dat betekent dat er een derde administratie aan Yuki is toegevoegd. “Het schakelen tussen de verschillende administraties gaat heel eenvoudig, ook dat is een groot voordeel. Werken met Yuki scheelt mij zeker tien uur per maand en dat je je hele financiële en salarisadministratie, de belastingzaken en accountancy bij één partij kunt onderbrengen en dat alles in één programma zit, is ideaal.”